Litiumakkujen kuljetukset

Vaarallisten aineiden kuljetuksia koskevan lainsäädännön ja koulutuksien tavoite on varmistaa kuljetusten turvallisuus sekä ehkäistä välillistä vahinkoa ja vaaraa onnettomuustilanteissa ihmisille ja ympäristölle. Litiumakkujen kuljetusmääräyksiä on tiukennettu johtuen akkujen energiatehokkuuden kasvusta sekä useista läheltä-piti- ja onnettomuustilanteista kuljetusten aikana. Näin ollen litiumakut luokitellaan vaarallisiksi kuljetuksessa.

• Koulutuksen hinta on 965 € + alv 24 %/ osallistuja.
  • Koulutus on kestoltaan 2 päivää, sisältäen loppukokeen, joka antaa kelpoisuuden 2 vuodeksi.

Tämä koulutus on suunnattu kaikille akku- ja paristokuljetuksiin osallistuville, kuten lähettäjille, pakkaajille ja huolintaliikkeiden edustajille.

Vantaa

Litiumakkujen kuljetuskoulutuksen tavoite

Litiumioniakku on erittäin suosittu ja tehokas akkutyyppi, jota käytetään monipuolisesti eri laitteissa ja teollisuudessa. Li-ion-akut ovat käytössä muun muassa älypuhelimissa, sähkötyökaluissa, sähköpyörissä, sähköautoissa ja teollisuudessa. Litiumakut voidaan jakaa ioni- ja metalliakkuihin. Kuljetusmääräykset perustuvat osittain akun tehokkuuteen ja osittain paketin sisältöön, ja ne jaetaan edelleen kolmeen eri kategoriaan wattituntimäärän mukaisesti: Section IA, IB ja II. Kurssin käynyt tuntee akkutyypit ja niille soveltuvat lähetystavat — yhdessä laitteen kanssa ja erikseen sekä tunnistaa onnettomuuksiin johtavia riskitekijöitä.

Litiumakkujen kuljetukset -koulutus omalle ryhmälle

Jos haluat tilata kouluttajan työpaikallesi, asiantuntijamme auttavat järjestämään juuri teille parhaiten soveltuvan koulutuksen.

Ota yhteyttä:

Litiumakkujen kuljetukset -koulutussisältö

• Litiumakun turvallinen kuljettaminen
  • Kuljetusmerkinnät
  • Pakkausohjeet ja niiden eri variaatiot
  • Litiumakkutyypit
  • Litium akkujen lähettämistä koskevat kansainväliset säädökset

Koulutuksen kesto: 2 päivää

Pätevyys: 2 vuotta. Loppukokeesta saatu pätevyys tulee uusia kahden vuoden välein.