SPR Ensiapukurssi EA2®

SPR Ensiapukurssi EA2® syventää ja laajentaa niitä tietoja- ja taitoja, joita peruskurssilla opittiin. Uusina asioina kurssilla tulee mm. vammapotilaan tutkiminen ja hoito, sekä taktiikat monipotilastilanteessa.

• SPR koulutusohjelman mukainen ensiapukurssi
  • Osallistuminen edellyttää voimassa olevan EA1-todistuksen
  • Kurssi koostuu pääasiassa harjoituksista

Kurssin vakiosisältö:

• Hätäensiavun kertaus
  • Elvytys: lapsi, vauva ja veden varaan joutunut
  • Ensiarvio
    • Tapahtumatiedot
    • Vammamekanismi
  • Tajunnan, hengityksen ja verenkierron tarkistaminen ja arviointi
  • Hätäsiirto
  • Ensiapuasennot, arviointi ja tarkkailu
  • Murtumat ja selkärankavammat, pään vammat
  • Paleltumat ja alilämpöisyys
  • Lämmön aiheuttamat sairastumiset
  • Henkinen ensiapu
  • Defibrillaattorin käyttökoulutus

Hinta ja kesto

Kurssin kesto: 8 oppituntia (á 45 min), jaettu 1-2 päivälle
Hinta: 1150 euroa/ryhmä.

Lataa ryhmäkurssi esite tästä: SPR Ensiapukurssi EA2®

Kurssitilaukset ja tiedustelut:

Voit tilata kouluttajamme paikan päälle tai osallistua vaihtoehtoisesti avoimille kursseillemme tai avoimiin webinaareihimme.

Katso myös muut ensiapukurssit.

SPR Ensiapukurssi EA2® syvennetään jo opittuja tietoja ja taitoja. SPR Ensiapukurssi EA2® voi osallistua, jos SPR Ensiapukurssi EA1® kurssin todistus on voimassa. Koulutuksesta vastaavat koko ajan päätyökseen ensihoitotyötä tekevät, hoitotasolla työskentelevät sairaankuljettajat ja sairaanhoitajat. Ensiapukurssimme ovat virallisia SPR koulutusohjelman mukaisia kursseja ja kouluttajamme ovat SPR hyväksymiä Ensiavun- ja terveystiedon kouluttajia (ETK). Ensiapukurssimme kuuluvat KELAN korvauspiiriin.

Kouluttajamme ovat kouluttaneet mm. yrityksiä eri toimialoilta, esim. teollisuus, sähkö, palvelu, toimisto, sekä erilaisia hoitolaitoksia ja niiden henkilökuntaa. Räätälöimme kurssien sisällön huomioiden työpaikan olosuhteet ja tapaturmariskit.

Kurssin vakiosisältö on seuraava:

• Hätäensiavun kertaus: Hätäilmoitus, tajuttomuus, elvytys, sokki
  • Ensiavun taktiikka
  • Sisäelinvammat
  • Vammamekanismi
  • Loukkaantuneen tutkiminen
  • Rintakehän, vatsan ja lantion vammat
  • Rankavammat (murtumat)
  • Pään- ja kasvojen vammat
  • Loukkaantuneen tarkkailu
  • Ensiapuasennot
  • Lämmön aiheuttamat sairastumiset
  • Hypotermia ja paikalliset paleltumat
  • Lapsen ja vauvan elvytys
  • Defibrillaattorin käyttökoulutus

Tarjoammekin nyt mahdollisuuden syvennetään jo opittuja tietoja ja taitoja. Auttaa hätätilanteessa ja tavallisimmissa sairaus- ja onnettomuustilanteissa. Tarjoamamme koulutuspaketti on kestoltaan 16 oppituntia ja koulutus tapahtuu asiakkaan omissa tiloissa.

Kurssin kesto: 8 oppituntia (á 45 min)
Hinta:
1150 euroa/ryhmä.
Lisäksi kouluttajan matkakulut veloitetaan valtion matkustussäännön mukaisesti

Työnantajalla on työturvallisuuslain perusteella velvollisuus huolehtia ensiavun järjestämisestä työpaikalla. Kela korvaa työnantajalle/yrittäjälle sairausvakuutuslain perusteella ensiapuvalmiuden ylläpidosta aiheutuneet tarpeelliset ja kohtuulliset kustannukset. Tällaisia kustannuksia ovat mm. työnantajan palveluksessa oleville työntekijöille järjestetyn ensiapukoulutuksen kustannukset.

• Edellytyksenä, että organisaatiolla on työterveyshuolto järjestettynä
  • Todetut tarpeet on kirjattu toimintasuunnitelmaan
  • Ensiapukouluttajalla tulee olla ensiavun ja terveystiedon kouluttajakoulutus (ETK)
  • Korvaus on enimmillään 60 %, kuitenkin vuotuisen enimmäismäärän puitteissa ja KELAN tekemän päätöksen mukaan.
  • Työnantajat hakevat korvausta 6 kk:n kuluessa tilikauden päättymisestä
  • Yrittäjät hakevat korvauksen 6 kk:n kuluessa laskun maksusta

Suomen Ensiapukoulutus Oy:n kouluttajilla on ensiavun ja terveystiedon kouluttajakoulutus, ETK. Ensiapukurssimme täyttävät kelan vaatimukset.

Lisää tietoa korvausten hakemiseen voit kysyä kelalta.

Kaikki kurssitilaukset voit tehdä yhdestä numerosta valtakunnallisen kurssivaraamon kautta kaikkialle Suomeen helposti saman yhteyshenkilön kautta.

Voit tehdä kurssitilauksen myös sähköpostilla

• Ilmoita minkä kurssin haluat tilata
  • Päivämäärä milloin haluat, että kurssi järjestetään
  • Kurssin aloitus ja lopetus ajankohdat
  • Kurssipaikka, osoite sekä yhteyshenkilön puhelinnumero
  • Tilaajan yhteystiedot sekä laskutusosoite

Paluuviestinä saat vahvistuksen kurssitilauksesta josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Kouluttajamme soittaa tilaajan yhteyshenkilölle lähempänä kurssipäivää käytännön asioihin liittyen.

Tilaus on sitova. Tilauksen voi perua kustannuksitta viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuspäivää. Tämän jälkeen tulevista peruutuksista veloitamme 50 % tilauksen summasta. Jos tilauksen perumisesta ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun.