Pyöräkuormaajan turvallisuuskoulutus

TILAUSKOULUTUS

Pyöräkuormaajan turvallisuuskoulutus syventyy työturvallisuuteen työkoneen kuljettajan roolin näkökulmasta. Työkoneen kuljettaja kohtaa työssään erilaisia riskejä ja vaaratekijöitä, jotka perataan auki koulutuksessa, jotta riskejä ja vaaratilanteita osattaisiin tunnistaa ja ennakoida. Tapaturman sattuessa, koulutus valmistaa myös siihen, kuinka onnettomuustilanteessa tulisi toimia. Lisäksi koulutuksessa käydään läpi miten työturvallisuuden velvoitteet sekä vastuut jakautuvat työyhteisössä.

Koulutustoteutus tunnetaan useilla eri nimillä:  pyöräkuormaajakoulutus, työkoneen kuljettajan turvallisuuskoulutus, betoni- ja kiviainesajoneuvojen kuljettajien koulutuspäivä

Koulutus on voimassa toistaiseksi.
Tilauskoulutus voidaan toteuttaa, joko luokkahuone- tai webinaarimuotoisesti, pyydä tarjous! Hinta 1600 € + alv/ryhmä.

Pyöräkuormaajan turvallisuuskoulutuksesta voidaan myöntää yksi kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä Traficomin rekisteriin. Ammattipätevyysmerkinnästä veloitamme viranomaiskulun 11 € (+alv 0 %) sekä käsittelykulun 4 € (+alv 24 %).  Ammattipätevyysmerkintä on voimassa viisi (5) vuotta.

Pyöräkuormaajan turvallisuuskoulutuksen sisältö

• Työturvallisuuslaki, työsuojelu ja kuljettajan vastuut
  • Kuljettajan pätevyys ja ajokortti
  • Laitteiden ja koneiden turvallinen käyttö
  • Riskienhallinta
  • Työpaikan vaaratekijät
  • Onnettomuustilanteissa toimiminen

Koulutus moderoidaan ilmoittautumisryhmän mukaan teoriapohjaisesti, jota rikastetaan  keskusteluilla, ryhmätyöskentelyllä  sekä oppimisharjoituksilla.  Toteutukseen ei kuulu ajoharjoittelua.

Kohderyhmä: työkoneen kuljettajat sekä kuorma- ja linja-auton kuljettajat. Soveltuu osaksi kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintää.

Kesto: 1 päivä (7 tuntia)

Pätevyys: koulutus on voimassa toistaiseksi.
Ammattikuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä on voimassa viisi (5) vuotta, jonka jälkeen pätevyys uusitaan suorittamalla 7 tuntia Ennakoivan ajon -kurssia sekä 35 tuntia ammattipätevyyskoulutusta.