Putoamissuojauskoulutus

LÄHIKOULUTUS | TILAUSKOULUTUS, pyydä tarjous!

Putoamissuojainkoulutukset tukevat korkealla tehtävää työtä koskevan työlainsäädännön vaatimusten täyttymistä. Toteutus opettaa arkipäiväisin esimerkein turvaratkaisuista ja niiden asentamisesta. Vaaranpaikkoihin tutustutaan sattuneiden vahinkojen kautta ja opitaan näin ennakoimaan riskejä.

Hinta: 159 € + alv 24% /osallistuja
Kesto: 4 tuntia
Pätevyys: Hyväksytysti suoritetusta koulutuksesta myönnetään kortti, joka on voimassa 5 vuotta.

Katso alta lähiviikkojen tarjonta

Luokkahuonetoteutukset (klikkaa päivämäärää)

Koulutuspäivänä syvennytään henkilökohtaisen putoamissuojauksen teoriaan ja sen käytäntöön soveltamiseen. Toteutuksessa käsitellään myös kiinteitä putoamissuojia, vaara-alueiden rajaamista sekä putoamisen ehkäisyä. Lisäksi  tutustutaan erilaisiin putoamissuojainvaihtoehtoihin ja niiden tilanteenmukaiseen käyttöön. Saat myös oppia, miten tarkastaa putoamissuojaimet ja tunnistaa niiden hylkäämisperusteet.

Kaikki putoamissuojauksen peruskoulutuksen kouluttajamme ovat suorittaneet minimissään putoamissuojain tarkastajan pätevyyskoulutuksen. Lisäksi kouluttajillamme on rautainen  kokemus työturvallisuusasioista useammalta vuodelta. Ammattilaisen opastuksella järjestetään käytännönharjoituksia telineiden ja valjaiden oikeanlaisesta käytöstä.

Tilauskoulutus

Koulutuksen hinta 1590€ + alv/ryhmä. Pyydä tarjous puhelimitse 010 5251 260 tai sähköpostilla kurssille@suomenensiapukoulutus.fi
Suosittelemme, että jokainen osallistuja ottaa koulutukseen omat henkilökohtaiset putoamissuojaimet mukaan, mikäli sellaiset on käytössä.

Etsitkö Korkealla paikalla työskentelyn koulutusta (8 h) ? Klikkaa tästä.

Putoamissuojauksen peruskoulutus sisältö

• Putoamissuojainten tarve ja käyttö
  • Putoamissuojauksen lainsäädäntö ja standardit
  • Korkealla työskentely ja työn riskit
  • Kaiteet ja niiden kestävyys
  • Putoamisen estäminen
  • Putoamissuojaimen valinta
  • Kiinnittyminen ja ankkuripisteet
  • Pelastautuminen

Putoamissuojaimet

• Käyttäjän vastuulla oleva päivittäinen tarkastus
  • Kiinnityspisteen vaatimukset​
  • Putoamisessa syntyvät voimat​
  • Kiinnityspisteen sijainti ja vaikutus riskeihin
  • Milloin telineellä kuuluu käyttää valjasta?​

Telineet

• Telineitä koskeva lainsäädäntö lyhyesti ja telinestandardit​
  • Rakennusteollisuuden yhteinen työpukki- ja A-tikasohje
  • Oikean telineen valinta​
  • Milloin henkilönostin on parempi​
  • Telinetyön riskit ja toteutuneet vahingot​
  • Esimerkkejä toteutuneista riskeistä​
  • Mikä on telineasentajan henkilösertifiointi?​
  • Tarkastukset
  • Riittävä lujuus esim. vinotuet​
  • Kiinnittäminen eri materiaaleihin​
  • Puutteiden tunnistaminen​
  • Kaiteet osana telinettä​
  • Pystytyssuunnitelma

Koulutuksen tavoitteet

• Antaa osallistujalle perustiedot ja korkealla työskentelyyn liittyvistä riskeistä, vastuista ja vaatimuksista.
  • Antaa osallistujalle monipuoliset perustiedot, miten toteuttaa työmaan alueellinen putoamissuojaus.
  • Antaa osallistujalle perustiedot henkilökohtaisien suojaimien käytöstä ja niiden kiinnityspisteiden toteuttamisesta.
  • Todentaa työntekijän osaaminen ja työnantajan velvollisuuksien noudattaminen.

Kohderyhmä: Putoamissuojauksen parissa työskentelevät suunnittelijat, työnjohto ja työn suorittajat. Toteutus sopii kaikille korkeilla paikoilla työskenteleville, kuten rakennustyömiehille, kattoasentajille, telineasentajille ja lumenpudottajille.

Kesto: 4 tuntia

Pätevyyden voimassaolo:  koulutus ei tuota pätevyyttä. Hyväksytysti suoritetusta koulutuksesta myönnetään kortti, joka on voimassa 5 vuotta.