Tieturvallisuuskoulutus

LUOKKAHUONEKOULUTUS | WEBINAARIKOULUTUS

Liikennealueella työskentely ei ole riskitöntä – liikenne aiheuttaa riskejä niin työntekijälle kuin tienkäyttäjälle, jonka vuoksi työntekijöiltä ja johtamiselta vaaditaan huolellisuutta ja pätevyyttä. Työturvallisuuslainsäädäntö luokittelee liikennealueella työskentelyn vaaralliseksi työksi. Yksimielisyys työskentelytavoista ja saumaton yhteistyö eri toimialojen välillä samassa työympäristössä korostuvat onnettomuuksien ja vaaratilanteiden ennaltaehkäisemiseksi.

Tieturvallisuuskoulutuksen tavoite on saada osallistuja tietoiseksi liikenteen seassa tapahtuvien töiden riskeistä ja kehittää heidän turvallisuusosaamistansa. Koulutus on suunnattu infra- ja kuljetusalojen työntekijöille ja työtä johtaville esihenkilöille. Koulutus soveltuu kaikille tiellä ja liikenteessä työskenteleville kokemuksesta riippumatta: rautaisille ammattilaisille koulutus soveltuu hyvin kertauksena ja uraansa aloitteleville koulutus ammentaa perustiedot ja -taidot varmistaen kaikille osallistujille viimeisimmän tietotaidon alan riskeistä ja muutoksista.

Katso sivun alareunasta lähiviikkojen tarjonta!

Koulutuksen hinta 139,00 € + alv /osallistuja.

Koulutuksesta ei saa Tieturva 1-pätevyyttä, eikä se korvaa Tieturva 1 -korttikoulutusta. Tieturvallisuuskoulutustoteutuksesta voidaan myöntää yksi  kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä Traficomin rekisteriin. Ammattipätevyysmerkinnästä veloitamme viranomaiskulun 11 € (alv 0 %) sekä käsittelykulun 4 € (+ alv 24 %).  Ammattipätevyysmerkintä on voimassa viisi (5) vuotta.

Tieturvallisuuskoulutus omalle ryhmälle

Hinta: 1090 € + alv / ryhmä.
Lisäksi veloitamme rekisteröintikulua 15 € + alv / osallistuja.

Asiantuntijamme auttavat järjestämään juuri teille parhaiten soveltuvan koulutuksen. Ota yhtettä:

Luokkahuonetoteutukset (klikkaa päivämäärää)
Webinaaritoteutukset  (klikkaa päivämäärää)

Saat ohjeet tieturvallisuuskoulutukseen osallistumiseen kurssivahvistuksen yhteydessä. Sinulla tulee olla  tietokoneessasi toimiva kamera ja joku seuraavista internet-selaimista: Microsoft Edge, uusin Firefox- tai Chrome-selain. Huomioithan, että saman yhteyden takana ei voi olla useampi henkilö.

Tieturvallisuuskoulutuksen sisältö

• Tietöiden ja tietyömaiden turvallisuus
  • Raskasliikenne ja tietyömaat
  • Tienpitotehtävät poikkeussääntöineen
  • Perusteet liikenteenohjauksesta
  • Toiminen liikenneonnettomuuden tapahtuessa

Tieturvallisuuskoulutuksen hyödyt

• Riskitietoisuus lisääntyy ja tapaturma-alttius vähenee
  • Tietyömaiden määräykset ja vaatimukset tulevat tutuiksi
  • Opitaan oikeaoppinen suojautuminen
  • Opitaan liikenteenohjauksen perusteet
  • Valmiudet toimia poikkeustilanteissa kehittyvät

Kohderyhmät: Tieturvallisuuskoulutus on suunnattu kaikille tiellä ja liikenteessä työskenteleville henkilöille. Koulutuksen kohderyhmiä ovat ensisijaisesti infra- ja kuljetusalojen työntekijät ja työtä johtavat esihenkilöt. Koulutus soveltuu osaksi kuljettajan ammattipätevyysmerkintää!

Kesto: 1 päivä (7 tuntia)