Kuorma-autonkuljettajan nosturikoulutus

TILAUSKOULUTUS, pyydä tarjous!

Kuorma-autonkuljettajan nosturikoulutus opastaa auton kuormausnosturin käyttöön, ohjaa lastaamisen ja kuorman sitomisen perusteet sekä opettaa opiskelijansa tietoiseksi määräyksistä, velvollisuuksista, vastuista ja riskitekijöistä, joihin kuorma-autonkuljettaja kuorman lastaamisessa voi törmätä. Koulutus on käytännönläheinen sisältäen runsaasti esimerkkejä. Koulutustoteutus soveltuu myös alan esihenkilöille.

Uusin asetus (1.3.2020) edellyttää asennusnosturin taakan kiinnittäjältä työnantajan kirjallisen luvan. Tällä luvalla varmistutaan riittävistä tietotaidoista työn suorittamiseksi. Koulutus antaa riittävät perusteet taakankiinnittäjän luvan myöntämiselle.

Koulutuksen hinta, pyydä tarjous puhelimitse 010 5251 260 tai sähköpostilla kurssille@suomenensiapukoulutus.fi

Ramirent Logo Alternative Office 200x68 Luokkahuonekoulutuksen hintaan sisältyy todistus koulutuksen hyväksytystä suorittamisesta. Pätevyystodistus on voimassa toistaiseksi. Koulutus toteutetaan yhteistyössä Ramirentin kanssa.

Kuorma-autonkuljettajan nosturikoulutuksesta voidaan myöntää yksi  kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä Traficomin rekisteriin. Ammattipätevyysmerkinnästä veloitamme viranomaiskulun 11 € (alv 0 %) sekä käsittelykulun 4 € (+ alv 24 %).  Ammattipätevyysmerkintä on voimassa viisi (5) vuotta.

Kuorma-autonkuljettajan nosturikoulutuksen sisältö

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Ramirentin kanssa.

• nosturin oikeaoppinen käyttö ja kunnon tarkistaminen ennen käyttöä
  • Oikeat nosto- ja käyttötavat sekä hylkäysperusteet
  • lainsäädännölliset vastuut sekä velvollisuudet
  • Riskitekijät ja vaaranpaikat

Kohderyhmä: Kuorma-autonkuljettajat, jotka käyttävät auton kuormaamiseen nosturia, toimivat taakan kiinnittäjinä tai kuorman sitojina. Koulutus soveltuu myös alan esihenkilöille.

Kesto: 1 päivä (7 tuntia)

Pätevyyden voimassaolo:  pätevyystodistus on voimassa toistaiseksi

Koulutuksesta voidaan myöntää yksi  kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä Traficomin rekisteriin. Ammattipätevyysmerkinnästä veloitamme viranomaiskulun 11 € (alv 0 %) sekä käsittelykulun 4 € (+ alv 24 %).  Ammattipätevyysmerkintä on voimassa viisi (5) vuotta.