Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla -verkkokurssi

Perehdy työsuojelun lakisääteisiin ja organisatorisiin vastuisiin niin työnantajan ja työntekijöiden velvoitteiden kuin myös työsuojelun yhteistoiminnan näkökulmasta suorittamalla Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla -verkkokurssi. Itsenäisenä verkkokurssina suoritettava Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla -koulutus soveltuu kaikille työsuojeluasioista kiinnostuneille sekä erityisesti henkilöille, joiden vastuulla on työsuojelun yhteistoimintaan liittyvät järjestelyt (työsuojelupäälliköt, esihenkilöt, johtajat). Koulutuksessa käydään kattavasti työsuojelun vastuut ja yhteistoiminta työpaikalla, joten sopii hyvin uusille työsuojeluvaltuutetuille ja -päälliköille, mutta myös hyvänä kertauksena kokeneemmille.

Tilaa kurssi alta:

Verkkokurssin hinta on 149 € + alv /osallistuja.
Koulutuksen käyttöaika on 12 kk ostopäivästä.

Koulutuksen suoritusaika vaihtelee osallistujien välillä, mutta tyypillisesti Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla verkkokoulutus suoritetaan 2-3 tunnin ajassa. Suoritusaika riippuu yksilöllisestä etenemisvauhdista. Oston yhteydessä myönnetään vuoden käyttöaika, jonka puitteissa koulutus tulee suorittaa loppuun.

Kurssi ei korvaa työsuojeluvaltuutetun peruskurssia eli työsuojelun ja työturvallisuuden perehdytyskoulutusta eikä työsuojelupäällikön peruskurssia. Koulutus on erittäin hyödyllinen myös kaikissa esihenkilötehtävissä toimiville, jotta he osaavat päivittäisessä työssään huomioida työsuojelun ja työhyvinvoinnin kehittämisen perusteet.

Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla verkkokoulutuksen kurssisisältö

• Mitä on työsuojelu?
    • Työsuojelun tavoitteet, hyödyt ja yhteistoiminta
    • Työsuojeluvastuut lainsäädännössä
    • Työnantajan velvoitteet
    • Työntekijöiden vastuut ja velvoitteet
  • Työnantajan yleinen huolehtimisvelvoite
    • Riskienarviointi
    • Työsuojelun toimintaohjelma
    • Työn ja työympäristön suunnittelu
    • Haitalliset aineet, kuormitustekijät ja palautuminen
    • Perehdyttäminen ja työnopastus
  • Työterveyshuollon rooli ja tehtävät
  • Työsuojeluorganisaatio
    • Työsuojelun yhteistoiminnan järjestäminen
    • Työsuojelupäällikkö
    • Työsuojeluvaltuutettu ja varavaltuutetut sekä työsuojeluasiamiehet
    • Työsuojelutoimikunta
    • Työsuojeluvaalit ja niiden järjestäminen
  • Työsuojelun yhteistoiminta
    • Yhteistoiminnassa käsiteltävät asiat
    • Työsuojeluasioiden käsittely organisaatiossa
    • Työsuojelun suunnittelu ja viestintä
  • Yhteisen työpaikan käytännöt
    • Työsuojelu yhteisellä työpaikalla
    • Yhteistoiminta yhteisellä työpaikalla

Koulutus sisältää edellä mainituista aiheista runsaasti tehtäviä.

Tilaa kurssi alta:

Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla verkkokoulutus on ensimmäinen osa työsuojelun verkkokoulutuskokonaisuuttamme. Tiesithän, että löydät kattavasti opintokokonaisuuksia työsuojelusta myös webinaari- ja luokkahuonemuotoisina läsnäolokoulutuksina? Tutustu työsuojelukoulutuksiin.

Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla verkkokoulutuksesta ei saa pätevyyttä, vaan se perustuu työnantajan velvollisuuksiin antaa riittävä perehdytys työsuojeluvastuuhenkilöille tehtävässään toimimiseksi sekä huolehtimisvelvoitteeseen työpaikan turvallisuudesta ja työsuojelun järjestämisestä. Suosittelemme aiheiden kertaamista riittävän usein sekä monipuolista tutustumista työsuojelun eri aihealueisiin niin verkko- kuin läsnäolokoulutuksissamme.

Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla verkkokurssin suorittaminen

Voit kirjautua oppimisympäristöön tietokoneelta, tabletilta tai mobiililaitteelta – riittää, että sinulla on internet-yhteys ja laitteessa toimivat äänet. Mitään asennuksia ei tarvita. Voit suorittaa koulutuksen verkossa niin monessa osassa kuin haluat – tai vaikka yhdeltä istumalta. Etenemisesi tallentuu järjestelmään ja pääset aina jatkamaan opiskelua siitä kohdasta, mihin edellisellä kerralla jäit. Jos sinulla on jo verkkokurssitunnukset, voit jatkaa koulutuksen suorittamista tästä linkistä: Omat kurssit.

Verkkokoulutuksen suorittamista varten tietokoneessasi tulee olla viimeisin versio jostakin seuraavista internet-selaimista: Microsoft Edge, Firefox, Safari tai Chrome. Verkkokurssin suorittamista Internet Explorer-selaimella ei suositella.

Oppimistavoitteiden toteutumista seurataan kurssin edetessä tehtävillä, joista osallistuja saa myös palautteen vastaustensa mukaan. Kurssin lopussa opiskelija suorittaa lopputentin, jonka hyväksytysti suorittamalla opiskelija pääsee lataamaan todistuksen suoritetusta koulutuksesta. Tentin voi tarvittaessa uusia ja vaikeaksi todettuja asioita voi kerrata verkkokoulutuksessa niin kauan, kunnes tentin pääsee läpi.

Tilaa kurssi alta:

Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla verkkokoulutus ryhmälle

Jos haluat tilata Työsuojeluvastuut ja -yhteistoiminta työpaikalla verkkokurssin isommalle ryhmälle, ota yhteyttä kurssille@suomenensiapukoulutus.fi tai puh. 010 5251260.