Toimintaohjeet koulutuksiin osallistuville koronapandemian aikana

Haluamme järjestää koulutuksia, jotka ovat turvallisia myös koronapandemian aikana. Noudatamme luokkahuonekoulutuksissamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia huolellisesti, jotta koulutuksemme olisivat mahdollisimman turvallisia kaikille osallistujille ja kouluttajillemme. Rajoitamme myös osallistujamääriä koulutuksissamme muuttuvien alueellisten kokoontumisrajoitusten mukaisesti.

Huomioitavaa koulutuspäivän aikana

• Koulutukset järjestetään riittävän väljässä kokoustilassa, jotta 1,5 metrin turvavälit säilyvät. Olemme laskeneet koulutusten enimmäisosallistujamääriä, jotta turvavälit voidaan varmistaa. Osallistujan tulee myös itse pitää huolta turvavälien säilymisestä esimerkiksi taukojen ja ruokailun aikana
  • Suosittelemme toistaiseksi jokaiselle luokkahuonekoulutukseen osallistuvalle henkilölle suu-nenäsuojaimen käyttöä koko koulutuspäivän ajan. Henkilökohtaiset suu-nenäsuojaimet tulee osallistujan hankkia itse ennen koulutusta.
  • Koulutuspaikoissa on käsienpesumahdollisuus, joten pidäthän käsihygieniasta huolta koulutuspäivän aikana
  • Ensiapukoulutusten käytännönharjoittelussa noudatamme SPR:n ohjeistusta liittyen ensiapukoulutusten toteuttamiseen Korona pandemian aikana.
  • Oireiden ilmaantuessa koulutuksen aikana, asiasta on ilmoitettava välittömästi kouluttajalle.
  • Suomen Ensiapukoulutus Oy:n kouluttajalla on oikeus kieltää sairaana olevan osallistujan osallistumisen koulutukseen

Näissä tilanteissa koulutukseen osallistuminen tulee siirtää

Koulutukseen osallistuminen tulee siirtää, jos osallistuja tuntee olonsa kipeäksi tai epäilee altistuneensa Korona virukselle. Ilmoittautuminen tulee siirtää myöhempään koulutukseen Suomen Ensiapukoulutus Oy:n asiakaspalvelun kautta. Koulutukseen ei voi myöskään osallistua karanteenin tai eristyksen aikana.

Pidetään koulutukset turvallisina yhdessä

Jos jokin asia mietityttää liittyen luokkahuonekoulutuksien toteutuksiin, otathan meihin yhteyttä. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 8:00-16:00 puhelimitse 010 5251260 sekä sähköpostitse kurssille@suomenensiapukoulutus.fi.