IATA DGR -määräaikaiskurssi

Vaarallisten aineiden ilmakuljetuskoulutus. Kurssin käynyt tuntee vaarallisia aineita koskevan asetuksen (210/1997) ja IATA DGR:n vaatimukset. Kurssi on hyväksytty Liikenne- ja viestintäviraston, Traficomin toimesta. IATA DGR peruskurssi on tarkoitettu ensikertalaisille ja määräaikaiskurssi uusioille. Määaikaiskurssille voi osallistua, jos peruskurssin pätevyys (2-vuotta) on yhä voimassa.

• Koulutuksen hinta on 780 € + alv 24 %/osallistuja, sisältäen pätevyyskokeen ja -todistuksen kurssin hyväksytystä suorittamisesta.
  • Koulutus on kestoltaan 2 päivää.
  • Hyväksytty loppukoe antaa kelpoisuuden 2 vuodeksi.

Kurssilta saa vaarallisen aineiden kelpoisuuden ilmakuljetuksiin. Kurssi on kohdennettu lähettäjille, pakkaajille ja huolintayritysten henkilöstölle.

Vantaa

IATA DGR -määräaikaiskurssin tavoite

Koulutuksen käynyt tuntee vaarallisia aineita koskevat määräykset, lait ja säädökset ilmakuljetuksissa sekä eri osapuolten vastuut. Hän osaa ennakoida riskejä ja tietää miten toimia onnettomuuden sattuessa. Koulutuksen tavoite on tuntea pakkausmenetelmät ja merkinnät sekä varmistaa turvallinen logistiikka ilmakuljetuksissa.

Vaarallisten aineiden markkinatrendit muuttuvat jatkuvasti, toimitusohjeet paranevat ja volyymit kasvavat. Näiden seurauksena turvallisuusohjeita päivitetään. Ilmakuljetuksissa kelpoisuus tulee päivittää 2 vuoden välein, jotta tieto olisi ajan tasalla.

IATA DGR -määräaikaiskurssi omalle ryhmälle

Jos haluat tilata kouluttajan työpaikallesi, asiantuntijamme auttavat järjestämään juuri teille parhaiten soveltuvan koulutuksen.

Ota yhteyttä:

IATA DGR -määräaikaiskurssi sisältö

• Yleistä vaarallisten aineiden ilmakuljetuksista
  • IATA DGR merkitys, rakenne ja käyttö
  • Kansainväliset sopimukset, Suomen lainsäädäntö, määräykset ja erityisvaatimukset
  • Pakkaaminen, pakkaukset ja niiden tekniset vaatimukset
  • Kollimerkinnät
  • Riskienarviointi ja onnettomuuksiin varautuminen
  • Eri osapuolten vastuut ja velvollisuudet
  • Loppukoe

Koulutus sisältää runsaasti harjoitustehtäviä.

Koulutuksen kesto: 2 päivää
Pätevyys: kelpoisuus vaarallisten aineiden kuljetukseen 2 vuodeksi, perustuen ilmakuljetuksien vaatimuksiin.