Vaarallisten aineiden merikuljetukset (IMDG-koodi)

Vaarallisten aineiden kuljetuksia koskevan lainsäädännön ja koulutuksien tavoite on varmistaa kuljetusten turvallisuus sekä ehkäistä välillistä vahinkoa ja vaaraa onnettomuustilanteissa ihmisille ja ympäristölle.

Koulutuksen suorittanut ymmärtää IMDG-koodin merkityksen ja osaa soveltaa sen määräyksiä omassa työnkuvassaan. Lisäksi hän tuntee vaarallisten aineiden luokitusjärjestelmän ja omaa kattavan yleiskuvan vaarallisten aineiden merikuljetusten turvallisuusvaatimuksista. Vaarallisten aineiden merikuljetuksissa tulee noudattaa huolellisuutta ja ottaa huomioon kuljetettavan aineen vaarallisuus, määrä ja turvallisuustoimet koko logistiikkaprosessin ajan.

• Koulutuksen hinta on 965 € + alv 24 %/ osallistuja.
  • Koulutus on kestoltaan 2 päivää

Tämä kurssi on suunniteltu kaikille, jotka työskentelevät vaarallisten aineiden merikuljetusten logistiikan parissa, olivatpa he sitten lähettäjiä, pakkaajia tai huolinta- ja kuljetusliikkeiden henkilöitä.

Luokkahuonetoteutukset (klikkaa päivämäärää)

Vantaa

IMDG-koodi ja sen soveltaminen

IMDG-koodi kattaa ja säätelee kansainvälisesti vaarallisten aineiden kuljetuksia pakatussa muodossa, koskien myös kontteja, ajoneuvoja ja junavaunuja.  Perinteisen kappaletavaran lisäksi IMDG-säännöstö ohjaa myös kaikkia lastinkuljetusyksiköitä, mukaan lukien säiliöt ja esim. kontitetut kuivabulkit.  IMDG-määräyksiin sisältyy koulutusvelvoite merikuljetusketjun eri osapuolille.

Vaarallisten aineiden merikuljetukset -koulutus omalle ryhmälle

Jos haluat tilata kouluttajan työpaikallesi, asiantuntijamme auttavat järjestämään juuri teille parhaiten soveltuvan koulutuksen.

Ota yhteyttä:

Vaarallisten aineiden maantiekuljetukset (VAK/ADR) -koulutuksen sisältö

• vaarallisten aineiden luokitus
  • pakkaaminen ja kollimerkinnät
  • asiakirjavaatimukset
  • lastinkuljetusyksiköiden merkinnät
  • kappaletavara- ja säiliökuljetukset
  • ahtaaminen ja erottelu

Koulutuksessa opitaan soveltamaan IMDG-koodin määräyksiä ja suoritetaan lukuisia harjoitustehtäviä.

Koulutuksen kesto: 2 päivää