Presto kasvaa Suomessa

Safedo Oyj osaksi Presto-konsernia

Yrityskaupan myötä Preston palvelu- ja tuotetarjoama sekä asiakkaiden turvallisuusosaamisen koulutus kasvaa entisestään.

”Tavoitteenamme on vahvistaa ihmishenkien pelastamiseen ja turvalliseen palontorjuntaan liittyvää
osaamista. Safedo:n edistyksellinen ensiaputuotevalikoima ja vahva asema suomalaisten työpaikkojen ensiapuvalmiuden asiantuntijana mahdollistaa meille nykyistä laajemmat palvelut Suomessa sekä kaikkialla Pohjoismaissa”, kertoo Preston konsernijohtaja Filip Bjuström.

Safedo on Suomen johtava defibrillaattoreiden toimittaja. Yrityksellä on oma innovatiivinen ensiapupisteiden ja ensiapulaukkujen tuotelinja sekä vahva osaaminen ensiapu- ja turvallisuuskoulutuksissa. Safedo jatkaa toistaiseksi omana yhtiönään. Yrityksen aikaisemmat omistajat Marko ja Minna Parviainen sekä yrityksen henkilöstö jatkavat yhtiön palveluksessa.

”Työpaikkojen ensiapuvalmius on yksi tärkeimpiä turvallisuuden osatekijöitä. Nopea toiminta, oikeat ensiapuvälineet ja ensiapuosaaminen säästävät ihmishenkiä. On hienoa, että yrityskaupan myötä voimme laajentaa tarjontaamme. Vahva tahtomme on, että yhä useampi toimija tavoittaa koulutuksemme ja siten parantaa oman työpaikansa turvallisuutta”, sanoo Preston Suomen maajohtaja Tero Roivainen.

”Yhdessä Preston kanssa voimme tarjota asiakkaillemme huomattavasti laajemman valikoiman erilaisia turvallisuuskoulutuksia kaikkialla Suomessa. Koulutus on olennainen osa yritysten riskienhallintaa. Tapaturmien ennaltaehkäisy parantaa työturvallisuutta ja säästää kustannuksia. Osana Presto-konsernia meillä on nyt myös enemmän resursseja kehittää omaa kattavaa ensiaputuotevalikoimaamme Suomen ja Pohjoismaiden markkinoille”, toteaa Marko Parviainen Safedo Oyj:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja antavat:

Tero Roivainen – Presto, Suomen maajohtaja p. 040 748 1947
Marko Parviainen – Safedo, toimitusjohtaja p. 010 279 2601

Presto

Presto on perustettu vuonna 1959 ja se on Pohjoismaiden johtava turvallisuuskouluttaja ja paloturvallisuuden toimija. Kokonaisratkaisujen, koulutuksen ja konsultoinnin avulla luomme turvallisia ympäristöjä pienille ja suurille yrityksille kaikkialla Pohjoismaissa. Vierailemme vuosittain 60 000 asiakkaalla, koulutamme vuosittain yli 150 000 henkilöä Pohjoismaissa. Näin luomme turvallista, nykyaikaista ja kestävää palontorjuntaa sekä turvallisuusosaamista työpaikoilla. Preston liikevaihto on hieman yli miljardi kruunua.

www.presto.fi

Safedo Oyj
Yritys on perustettu vuonna 2005 ja yrityksellä on noin 27 työntekijää ja yli 27 000 asiakasta ympäri Suomea. Toteutamme vuosittain yli 6 500 asiakastapaamista. Yritys työskentelee tiiviisti asiakkaiden kanssa tavoitteena ennaltaehkäistä ja rajoittaa työtapaturmista aiheutuvia kustannuksia, sekä parantaa jokapäiväistä työturvallisuutta käytännönläheisesti.

www.safedo.fi