Presto ja Suomen Ensiapukoulutus yhdistyvät

Pohjoismaiden suurin paloturvallisuus- ja koulutusyritys, Presto, vahvistaa läsnäoloaan Suomessa. Suomen Ensiapukoulutus Oy:stä tulee osa Prestoa. Yhdistymisen myötä Preston palvelutarjonta ja mahdollisuus asiakkaittensa turvallisuusosaamisen vahvistamiseen Suomen markkinoilla kasvaa.

”Jatkamme kasvumatkaamme Pohjoismaissa, kun Suomen Ensiapukoulutuksesta tulee osa Prestoa. Tämä on meille luontainen askel tarjontamme lisäämiseen Suomessa. Palvelemme asiakkaitamme laajalla valikoimalla kaikkialla Pohjoismaissa, joten Suomi on tärkeä toiminta-alue sekä asiakkaillemme että meille”, sanoo Presto-konsernin toimitusjohtaja Filip Bjuström.

Suomen Ensiapukoulutus jatkaa toistaiseksi omana yhtiönään

Suomen Ensiapukoulutus on Suomen johtava ensiapu- ja turvallisuuskouluttaja. Yritys kouluttaa kaikkialla Suomessa, niin lähikoulutuksina kuin verkossakin. Vuonna 2020 Suomen Ensiapukoulutus koulutti yli 40 000 henkilöä. Suomen Ensiapukoulutus jatkaa toistaiseksi omana yhtiönään. Yrityksen entiset omistajat Tero Roivainen, Tommi Roivainen sekä Tero Lehtinen jatkavat yhtiön palveluksessa.

”Koulutus ja sertifiointi ovat tärkeimpiä turvallisuuden osatekijöitä, sillä nopea toiminta ja osaaminen säästää ihmishenkiä. Suomen Ensiapukoulutuksella on laaja osaaminen ja kokemus alalta. Olemme iloisia siitä, että voimme vahvistaa yhdessä heidän kanssaan Preston koulutustoimintaa Suomessa”, kertoo Gustav Nord, Preston koulutusliiketoiminta-alueen johtaja.

”Yhdessä Preston kanssa voimme tarjota koulutusta yhä useammalle yritykselle. Koulutus on olennainen osa yritysten turvallisuutta ja riskienhallintaa. Nyt voimme laajentaa palveluitamme ja saavutettavuuttamme entisestään. Kaikkien on tunnettava olonsa turvalliseksi työpaikallaan”, sanoo Tero Roivainen, Suomen Ensiapukoulutus Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja antavat:

Gustav Nord, Presto, +46 (0)10–457 79 06
Tero Roivainen, Suomen Ensiapukoulutus, 040-748 1947

Presto
Presto on perustettu vuonna 1959 ja se on Pohjoismaiden johtava paloturvallisuuden toimija. Kokonaisratkaisujen, koulutuksen ja konsultoinnin avulla luomme paloturvallisia ympäristöjä pienille ja suurille yrityksille kaikkialla Pohjoismaissa. Vierailemme vuosittain 60 000 asiakkaalla, koulutamme 40 000 osallistujaa. Näin luomme turvallista, nykyaikaista ja kestävää palontorjuntaa. Preston liikevaihto on hieman yli miljardi kruunua.

www.presto.se
www.presto.fi

Suomen Ensiapukoulutus
Suomen Ensiapukoulutus Oy on Suomen suurin ensiapu- ja turvallisuuskouluttaja. Vuosittain yhtiön koulutuksissa käy yli 40 000 henkilöä ja koulutustapahtumia järjestetään vuosittain lähes 3000. Yhtiön innovatiiviset digitaaliset koulutusratkaisut mahdollistavat kurssien suorittamisen lähikoulutusten lisäksi myös verkon yli webinaareina tai kokonaan ajasta ja paikasta riippumattomasti verkkokursseina, silloin kun se asiakkaille parhaiten sopii. Yhtiö on perustettu vuonna 2008 ja yhtiön kotipaikka on Helsinki.