Henkilönostinkoulutus

LÄHIKOULUTUS | TILAUSKOULUTUS, pyydä tarjous!

Henkilönostinkoulutuksen tavoitteena on opettaa käyttäjille nostimien ominaisuudet ja kehittää osallistujien turvallisuusosaamista. Koulutus on suunniteltu noudattamaan voimassa olevaa lainsäädäntöä ja viranomaisten asettamia vaatimuksia. Toteutus tarjoaa osallistujalleen perustan työnantajan myöntämälle kirjalliselle luvalle henkilönostimen ohjaamiseen.

Hinta: 290 € + alv 24% /osallistuja
Kesto: 8 tuntia
Pätevyys: Koulutuksesta saatu henkilönostinkortti on voimassa viisi (5) vuotta.

Katso alta lähiviikkojen tarjonta

Luokkahuonetoteutukset (klikkaa päivämäärää)

Henkilönostinkoulutuksessa havainnollistetaan vastuut  ja riskit käytännön esimerkkien avulla, opetetaan monipuoliset toimintatavat turvallisuuden varmistamiseksi mm. päivittäistarkastuksien muodossa sekä tutustutaan eri nostintyyppeihin. Koulutus koostuu teoriaosuudesta ja käytännön harjoittelusta.

Tilauskoulutus

Koulutuksen hinta 2900€ + alv/ryhmä.

Pyydä tarjous puhelimitse 010 5251 260 tai sähköpostilla kurssille@suomenensiapukoulutus.fi. Koulutuksen sisällössä otetaan huomioon yrityksen toimiala sekä työpaikan olosuhteet.

Koulutus perustuu soveltuvin osin ISO 18878- ja ISO 18893 -standardeihin. Kurssin päätteeksi henkilönostinkortti myönnetään niille, jotka suorittavat teorian ja käytännön loppukokeen hyväksytysti. Kohderyhmä ovat henkilöt, jotka käyttävät henkilönostimia työssään. Henkilönostinkoulutuksen sisältö:

• Lait ja asetukset
  • Riskien hallinta
  • Henkilönostimen valinta
  • Katsaus henkilönostimien ominaisuuksiin
  • Päivittäinen tarkastus
  • Suojainten käyttö henkilönostoissa
  • Teoriakoe
  • Tutustuminen nostimiin
    • Hinattavat ja käsin siirrettävät henkilönostimet
    • Ajettavat saksilavat
    • Ajettavat puominostimet
    • Hinattavat teleskooppipuomi-ja nivelpuominostimet
  • Laitteen toiminnat käytännössä
  • Päivittäiset tarkastukset
  • Kilvet ja tarrat laitteessa
  • Käyttöharjoituksia
  • Perehtyminen nostimen rakenteisiin

Koulutus sisältää teoria-  ja käytännönosuuden. Huomioithan, että käytännönosuus suoritetaan ulkotiloissa. Varauduthan sään mukaisesti.  Mikäli käytössäsi on henkilökohtaiset putoamissuojaimet, ne olisi hyvä ottaa mukaan.

Henkilönostinkoulutuksen tavoitteet

• Antaa osallistujalle perustiedot ja taidot turvalliseen henkilönostimen käsittelyyn.
  • Oppia valitsemaan oikea henkilönostin kustannustehokkaaseen työskentelyyn.
  • Vähentää henkilövahingon ja henkilönostin vaurion riskiä.
  • Todentaa työntekijän osaaminen ennen henkilönostimen käyttöluvan myöntämistä.