Ensiapu- ja alkusammutuskoulutus

Ensiapu- ja alkusammutuskoulutus on tiivistetty yhdistelmä alkusammutuskorttikoulutuksesta (AS1) sekä Hätäensiapu 4h -kurssista. Koulutuksen tavoitteena on rikastuttaa osallistujan tietotaitoa ja kehittää kansalaistaitoja. Tehokkaan alkusammutuksen avulla voi ennaltaehkäistä tai vähentää tulipalon aiheuttamia vahinkoja merkittävästi. Osio on toteutettu kansallisen alkusammutuskonseptin mukaisesti sisältäen sekä teoriaa että käytännönharjoituksia. Hätäensiapukurssi 4 h -osiosta saa valmiudet ja rohkeuden henkeäpelastavaan ensiapuun ja avaimet toimia sairaskohtauksen sattuessa. Molempien kansalaistaitojen tarve tulee vastaan usein yllättäen niin tienpäällä, lomalla, luonnossa kuin arkipäivisissä tilanteissakin.

Katso sivun alareunasta lähiviikkojen tarjonta!

Koulutuksen hinta 159,00 € + alv /osallistuja.
Suoritetusta koulutuksesta möynnetään kaksi erillistä korttia: hätäensiapukortti 4 h ( voimassa 3 vuotta) ja alkusammutuskortti AS1 (voimassa 5 vuotta). Koulutukset voi päivittää voimassaolon aikana suorittamalla hybridikoulutuksen uudelleen tai toteutukset ominaan erillisinä koulutuksinaan.

Ensiapu- ja alkusammutuskoulutuksesta voidaan myöntää yksi kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä Traficomin rekisteriin. Ammattipätevyysmerkinnästä veloitamme viranomaiskulun 11 € (alv 0 %) sekä käsittelykulun 4 € (+ alv 24 %).  Ammattipätevyysmerkintä on voimassa viisi (5) vuotta.

Ensiapu- ja alkusammutuskoulutus omalle ryhmälle

Hinta: 1090 € + alv / ryhmä.
Lisäksi veloitamme kortti  10 € + alv / osallistuja ja kalustokulua 30 € + alv / osallistuja.

Asiantuntijamme auttavat järjestämään juuri teille parhaiten soveltuvan koulutuksen. Ota yhtettä:

Helsinki

Vantaa

Ensiapu- ja alkusammutuskoulutuksen sisältö

• Kansallisen alkusammutuskonseptin mukaisesti teoriaosuus sisätiloissa sekä käytännönharjoituksia ulkona
    • Alkusammutusvälineiden käyttö: käsisammutin ja sammutuspeite
    • Erilaisten palojen ominaisuudet ja niiden sammuttaminen
    • Toimepiteet tulipalotilanteissa
    • Alkusammutuksen tärkeys ja merkitys palojen ennaltaehkäisyyn
  • Hätäensiapukurssi -osio sisältää käytännönharjoituksia ja teoriaa
    • Toimiminen liikenneonnettomuuden sattuessa
    • Tajuttoman henkilön ensiapu
    • Elvytystilanne
    • Suuret verenvuodot ja niiden tyrehdyttäminen
    • Sokin oireet, niiden tunnistaminen ja syvenemisen estäminen

Kesto: 1 päivä (7 tuntia)
Pätevyyden voimassaolo: Hätäensiapukortti 4h on voimassa 3 vuotta. Alkusammutuskortti on voimassa 5 vuotta. Koulutus soveltuu osaksi kuljettajan ammattipätevyysmerkintää, jonka pätevyys on voimassa 5 vuotta.