Ensiapukoulutusten Kela-korvaus

Työnantajalla on työturvallisuuslain perusteella velvollisuus huolehtia ensiavun järjestämisestä työpaikalla. Kela korvaa työnantajalle tai yrittäjälle sairausvakuutuslain perusteella ensiapuvalmiuden ylläpidosta aiheutuneet tarpeelliset ja kohtuulliset kustannukset. Tällaisia kustannuksia ovat muun muassa työnantajan palveluksessa oleville työntekijöille järjestetyn ensiapukoulutuksen kustannukset.

Tutustu kursseihin: Ensiapukurssit yrityksille | Avoimet ensiapukurssit | Työsuojelukoulutukset

Kysy lisätietoa tai tilaa kurssi tästä.

Edellytykset korvauksen saamiseen tiivistetysti

• Edellytyksenä, että organisaatiolla on työterveyshuolto järjestettynä
  • Todetut tarpeet on kirjattu toimintasuunnitelmaan
  • Ensiapukoulutusten osalta kouluttajan tulee olla terveydenhuollon ammattihenkilö, jolla on ensiapukouluttajan lisäkoulutus
  • Korvaus on enimmillään 60 %, kuitenkin vuotuisen enimmäismäärän puitteissa ja KELA:n tekemän päätöksen mukaan.
  • Työnantajat hakevat korvausta 6 kk:n kuluessa tilikauden päättymisestä
  • Yrittäjät hakevat korvauksen 6 kk:n kuluessa laskun maksusta

Huomioithan, että verkkokursseina toteutetut koulutukset eivät kuulu KELA:n korvauksen piiriin. Järjestämämme ensiavun lähi- ja etätoteutukset täyttävät KELA:n vaatimukset.

Suomen Ensiapukoulutus Oy:n kouluttajilla on ensiavun ja terveystiedon kouluttajakoulutus, ETK. Ensiapukurssimme täyttävät KELA:n vaatimukset.

Lisää tietoa korvausten hakemiseen voit kysyä KELA:lta tai lukea lisää KELA:n verkkosivuilta.

Kysy lisätietoa tai tilaa kurssi tästä.