Sähkötyöturvallisuuskorttikoulutus

Sähkötyöturvallisuuskorttikoulutus SFS 6002 on pakollinen sähköalan asentajille, esimiehille, asiantuntijoille ja käyttötehtävissä toimiville. Sähkötyöturvallisuuskoulutus soveltuu myös sähköalaa opiskeleville henkilöille sekä sähkösuunnittelijoille. Kurssin käynyt tuntee sähkötyöturvallisuutta koskevat keskeiset säädökset, sähkötyöturvallisuusstandardin SFS 6002, sähkön vaarat sekä oikeat käyttötoimenpiteet, työskentelytavat ja kunnossapitokäytännöt.

Kurssin sisältö täyttää sähkötöitä koskevan valtioneuvoston asetuksen 1435/2016 vaatimukset Yleinen sähkötyöturvallisuus –koulutukselle. Sisältö on rakennettu pääosin< 1 kV sisäasennuksien ja sähköalan huolto- sekä kunnossapitotöiden näkökulmasta. Sähkötyöturvallisuuskortti on voimassa 5 vuotta.

Avoimen koulutuksen hinta on 329 € / hlö + alv. Koulutuksen hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja pdf-todistus, lisäksi voit halutessasi tilata muovisen kortin hintaan 10€ + alv 24%.

Valitse itsellesi sopivin tapa kouluttautua!

Aikataulut

Klikkaa kurssia nähdäksesi tarkemmat tiedot.

Ryhmäkurssin hinta ja kesto:

Kesto: 8 oppituntia (á 45 min)
Hinta: 1690 € + Alv/ryhmä (max. 30 henkilöä)
Lisäksi veloitamme kortti- ja materiaalikulua 30€+alv/osallistuja.
Lataa ryhmäkurssiesite tästä: Sähkötyöturvallisuuskorttikoulutus

Tilaa tai tiedustele: Puh. 010 5251260, tai kurssille@suomenensiapukoulutus.fi.

Sähkötyöturvallisuusstandardi SFS 6002 sisältää sähkötöiden turvallista tekemistä koskevat perusohjeet ja turvallisuusvaatimukset. Koulutuksen alussa kerrataan kuolemaan johtaneet sähkötapaturmat, sähköiskujen, valokaarien ja sähkö- ja magneettikenttien aiheuttamat vaarat. Samoin käydään läpi tärkeimmät sähkötyön tekemiseen liittyvät määräykset, ohjeet, työn organisointi ja henkilöiden vastuut. Päivän aikana kerrataan turvalliset työskentelytavat erilaisissa sähkö- ja käyttötöissä sekä sulakkeiden vaihdossa. Samoin henkilökohtaisten jännitetyö- ja suojavälineiden käyttöä painotetaan.

Sähkötyöturvallisuuskorttikoulutus SFS 6002 sisältö:

1. Sähkön vaarat
  2. Viranomaismääräykset
  3. Sähköalan ammattitaitovaatimukset
  4. Sähkötyöturvallisuuden vastuut ja tehtävät
  5. SFS 6002 yleisiä periaatteita
  6. Työskentely jännitteettömänä
  7. Työ jännitteisten osien lähialueella
  8. Tarkastukset, testaukset ja mittaukset
  9. Kunnossapitokäytännöt
  10. Tentti kurssin aiheista

Kesto: 1 pv (8 tuntia)

Pätevyys: Sähköturvallisuuskortti voimaan 5 vuodeksi

Kaikki kurssitilaukset voit tehdä yhdestä numerosta valtakunnallisen kurssivaraamon kautta kaikkialle Suomeen helposti saman yhteyshenkilön kautta.

Voit tehdä kurssitilauksen myös sähköpostilla

• Ilmoita minkä kurssin haluat tilata
  • Päivämäärä milloin haluat, että kurssi järjestetään
  • Kurssin aloitus ja lopetus ajankohdat
  • Kurssipaikka, osoite sekä yhteyshenkilön puhelinnumero
  • Tilaajan yhteystiedot sekä laskutusosoite

Paluuviestinä saat vahvistuksen kurssitilauksesta josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Kouluttajamme soittaa tilaajan yhteyshenkilölle lähempänä kurssipäivää käytännön asioihin liittyen.

Tilaus on sitova. Tilauksen voi perua kustannuksitta viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuspäivää. Tämän jälkeen tulevista peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutuksesta ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Kurssipäivän voi vaihtaa veloituksetta ja vaihtumisesta tulee sopia Suomen Ensiapukoulutus Oy:n kanssa puhelimitse tai sähköpostilla.