Nostotyön suunnittelijan ja valvojan koulutus

LUOKKAHUONEKOULUTUS | WEBINAARIKOULUTUS

Nostotyön suunnittelijan ja valvojan koulutus perustuu soveltuvin osin  ISO 23813 standardiin. Standardi pitää sisällään erilaisia säädöksiä ja vastuita, kuten nostotöihin liittyvät riskit, nostotyön suunnittelun riskien minimointi ja ennakointi kirjallisen nostotyösuunnitelman kautta, nostureiden tyypit ja rakenteet. Koulutus tähtää antamaan avaimet, opastusta ja ohjeita nostotöiden työantajavelvoitteen täyttämiseen sekä varmistaa taidot turvalliseen nostotyöhön. Koulutus soveltuu nostotyön valvojille, johtajille ja suunnittelijoille.

Koulutuksen hinta 448 € + alv /osallistuja. Ramirent Logo Alternative Office 200x68 Luokkahuonekoulutuksen hintaan sisältyy aamupäiväkahvi ja lounas sekä todistus koulutuksen hyväksytystä suorittamisesta. Pätevyystodistus on voimassa viisi (5) vuotta. Koulutus toteutetaan yhteistyössä Ramirentin kanssa.

Katso alta lähiviikkojen tarjonta

Luokkahuonetoteutukset (klikkaa päivämäärää)

Saat ohjeet Nostotyön suunnittelijan ja valvojan koulutukseen osallistumiseen kurssivahvistuksen yhteydessä. Sinulla tulee olla  tietokoneessasi toimiva kamera ja joku seuraavista internet-selaimista: Microsoft Edge, uusin Firefox- tai Chrome-selain. Huomioithan, että saman yhteyden takana ei voi olla useampi henkilö.

PYYDÄ TARJOUS TILAUSKOULUTUKSESTA

Nostotyön suunnittelijan ja valvojan koulutuksen sisältö

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Ramirentin kanssa. Luokkahuone tai webinaarikoulutus sisältää teoriaa, oppimisharjoituksia ja kirjallisen kokeen.

• Säädökset, vastuut ja velvollisuudet
    • konelaki 1016/04
    • työturvallisuuslaki 738/02
    • valtioneuvoston asetus 400/08
    • valtioneuvoston asetus 403/08
    • valtioneuvoston asetus 205/09
    • Nostolaitteet, määritelmät
  • Nosturintyypit ja nosturin rakenne
    • Nostoon valmistautuminen
    • Nostotyön vaarat
    • Nostoapuvälineet
  • Henkilönostot
    • nosturi ja trukki henkilönostoissa
    • henkilönostokori
    • Nostotyön suunnittelu
    • suunnittelijan tehtävät
    • nostotyösuunnitelma
    • nostotyön valvojan tehtävät

Kohderyhmä: Henkilöille, jotka edustavat työnantajaa mm. nostotöiden tilaajana, työturvallisuuden vastaavana nostotyössä, nosto-operaation suunnittelijana, nostotyötä suorittavien henkilöiden esihenkilönä sekä nostotyön valvojana.

Kesto: 1 päivä (8 tuntia)

Pätevyyden voimassaolo:  viisi (5) vuotta