Kiinteistön palo- ja poistumisturvallisuus koulutus yrityksille

TILAUSKOULUTUS

Kiinteistön palo- ja poistumisturvallisuus koulutus parantaa henkilökunnan tietoisuutta turvatekniikan osalta, vahvistaa heidän valmiuksiaan onnettomuustilanteissa ja kehittää heidän alkusammutustaitojaan.

Ennen koulutusta tutustutaan kiinteistöön ja järjestetään aloituspalaverit vastuuhenkilöiden kanssa. Näiden perusteella vastuuhenkilöiden kanssa suoritetaan turvakävely, jossa käydään läpi toimintaympäristön riskit ja vaaranpaikat sekä annetaan ohjeita hätä- ja onnettomuustilanteisiin liittyen. Lopuksi toteutetaan poistumisharjoitus, johon osallistuvat kaikki kiinteistössä työskentelevät henkilöt.

Koulutuksesta laaditaan loppuraportti, joka käydään läpi vastuuhenkilöiden kanssa.

Koulutus sisältää myös alkusammutusharjoituksen. Harjoituksen ansiosta henkilöstö oppii käyttämään alkusammutusvälineitä oikein ja tehokkaasti, mikä voi auttaa rajoittamaan tulipalon leviämistä ja estämään suurempien vahinkojen syntymistä. Harjoitus järjestetään ulkotiloissa.

Koulutuksen hinta perustuu ryhmäkokoon:

1400 € + alv. / max 50 henkilöä
2700 € + alv. / max 100 henkilöä
3600 € + alv. / max  400 henkilöä
4400 € + alv. / max 600 henkilöä

Kysy lisää soitammalla 010 5251 260 sähköpostilla kurssille@suomenensiapukoulutus.fi tai jätä yhteydenottopyyntö täältä.

Koulutuksen kulku

• Tutustuminen kohteeseen ja aloitus palaverit
• Aikataulun sopiminen ja tarkkailijoiden määrän kartoittaminen
• Turvakävely kiinteistönturvallisuusvastaaville (15 henkilöä/kouluttaja)
• Alkuvalmistelut, tarkkailijoiden perehdyttäminen, jonka jälkeen itse harjoitus
• Kokoontumispaikalla nopea yhteenveto, jonka jälkeen alkusammutusharjoitus
• Osallistujille sähköinen kyselylomake
• Loppuraportin läpikäyminen ja palaute tilaisuus teamsillä

Kiinteistön palo- ja poistumisturvallisuus koulutuksen sisältö

Turvakävely:

• Paloilmoittimen käyttö
• Palo-ovien merkitys
• Poistumisreitit ja ovientoiminta
• Kokoontumispaikka ja sen merkitys
• Ilmastoinnin hätäseis painikkeen käyttö
• Kiinteistön alkusammutuskalusto
• Savunpoistoluukut ja niiden merkitys tulipalossa
• Sähköpääkeskuksen, vedenpääsulun, sprinklerikeskuksen ja ensiapupisteiden sijainnit
• Väestönsuojan sijainti ja merkitys

Poistumisharjoitus:

• Ohjeistus ja tiedotus
• Hälytys ja evakuointi
• Kokoontumispaikka
• Arviointi ja palautteenanto
• Raportointi

Alkusammutusharjoitus:

• Ohjeistus ja tiedotus
• Sammutusvälineiden esittely
• Palo- ja sammutusharjoitus
• Turvallisuusnäkökohdat
• Arviointi ja palautteenanto

Kohderyhmä: työpaikkasi henkilökunta, alasta riippumatta.

Kesto: 2-4 tuntia osallistujamäärästä riippuen. 2 tuntia alle 100 henkilön koulutus ja 4 tunti alle 600 henkilön koulutus.