Työturvallisuuskorttikoulutus yrityksille

Työturvallisuuskorttikoulutuksia järjestetään ryhmille sekä lähikoulutuksena että webinaarikoulutuksina! Voit valita sen koulutusmuodon, joka sopii parhaiten työpaikallenne.

Työturvallisuuskorttikoulutuksen tavoitteena on parantaa yhteisten työpaikkojen turvallisuutta. Koulutus sopii kaikille alasta riippumatta.

Työturvallisuuskorttikoulutuksen sisältö

• Vastuut yhteisellä työpaikalla, työsuojelu ja työterveyshuolto
  • Riskienhallinta, johon kuuluu esimerkiksi vaarojen tunnistaminen ja riskien arvioiminen
  • Työpaikan kuormitustekijät
  • Perehdyttäminen työtehtäviin
  • Turvallisuuden huomioiminen työvälineissä ja erilaisissa töissä
  • Toiminta onnettomuustilanteissa

Koulutuksesta on mahdollista saada kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä. Työturvallisuuskortti on voimassa 5 vuotta.

Työturvallisuuskortti uudistuksen myötä, voimassa oleva työturvallisuuskortti on mahdollista uusia 1.4.2023 alkaen Työturvallisuuskortti kertauskoulutus -kurssilla. Kertauskoulutus on kestoltaan 4,5 tuntia ja lisäksi koulutus sisältää loppukokeen. Kertauskoulutuksen jälkeen työturvallisuuskortin voimassaolo jatkuu 5 vuotta. Osallistumisen ennakkovaatimuksena on työturvallisuuskortti, joka on suoritusaikana voimassa.

Kurssin hinta ja kesto:

Kesto: 7,5 tuntia
Hinta: 1050 € + alv 24%/ryhmä.

Lisäksi veloitamme kortti ja materiaalikulua 20 €+Alv/Osallistuja.

Kurssista on myös mahdollisuus saada yksi (1) kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyyden jatkokoulutuspäivä. Jos osallistuja haluaa merkinnän suoritetusta ammattipätevyyden jatkokoulutuspäivästä TraFiin, veloitamme lisäksi rekisteröintimaksun 11€ / henkilö (alv 0%) + 4 € (alv 24%) toimistokuluja.

Lataa ryhmäkurssi esite tästä: Työturvallisuuskorttikoulutus ryhmäkoulutus

Haluatko sittenkin osallistua avoimeen koulutukseen?

| Täysimittainen Työturvallisuuskorttikoulutus

Nolla tapaturmaa

• Työtapaturmien välilliset ja välittömät kustannukset

Yhteinen työpaikka

• Mitä yhteinen työpaikka tarkoittaa?
  • Työturvallisuusvastuut ja velvollisuudet ja roolit
  • Johto
  • Keskijohto
  • Työnjohto
  • Työntekijä
  • Työsuojeluorganisaatio

Perehdyttäminen

• Työhön perehdyttäminen ja työturvallisuus
  • Perehdyttämisen haasteet

Riskienhallinta

• Riskien arvioinnin suunnittelu
  • Vaarojen tunnistaminen, vaaratekijät ja -tilanteet sekä toimenpiteet
  • Fysikaaliset
  • Kemialliset
  • Terveydelliset
  • Mekaaniset
  • Biologiset
  • Organisatoriset

Kuormitustekijöiden tunnistaminen

• Työkäyttäytyminen
  • Tiedonkulku
  • Vieras työympäristö ja vaihtuvat työryhmät
  • Väkivallan uhka

Vaaratekijöiden tunnistaminen

• Liukastuminen ja kompastuminen
  • Putoaminen
  • Koneet ja laitteet
  • Nostot käsin ja koneella
  • Kemikaalivaarat
  • Käyttöturvallisuustiedote

Turvallisuushavainnot ja vaaratilanneilmoitukset Kohderiskiarviointi ja tarkistuslista

Kesto: 1 päivä (7,5 tuntia)

|Työturvallisuuskortti kertauskoulutus
Osallistuminen mahdollista 1.4.2023 alkaen

Työturvallisuuskortti kertauskoulutus -toteutuksiin osallistumisen ennakkovaatimuksena on työturvallisuuskortti, joka on suoritusaikana voimassa. Kortin voimassaolo varmistetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Hyväksytyn suorituksen jälkeen kerrattu kortti on voimassa 5 vuotta. Jos korttia ei ole tai sen voimassaolo on vanhentunut, tulee kortti uusia täysimittaisena koulutuksena. Kertauskoulutus ei ole pätevä kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintään, jotta merkintä on mahdollista saada, tulee osallistua täysimittaiseen koulutukseen.

• Työpaikan yhteiset työsuojelun ja -turvallisuuden periaatteet
  • Työn vaara- ja kuormitustekijöiden tunnistaminen ja arviointi
  • Nolla tapaturmaa -periaate ja tapaturmien syyt
  • Yksilön oman toiminnan ja inhimillisten tekijöiden merkitys työturvallisuudelle

kesto: 4,5 tuntia ja loppukoe

Kaikki kurssitilaukset voit tehdä yhdestä numerosta valtakunnallisen kurssivaraamon kautta kaikkialle Suomeen helposti saman yhteyshenkilön kautta.

• Kurssivaraamo 0105251260
  • kurssille@suomenensiapukoulutus.fi

Voit tehdä kurssitilauksen myös sähköpostilla

• Ilmoita minkä kurssin haluat tilata
  • Päivämäärä milloin haluat, että kurssi järjestetään
  • Kurssin aloitus ja lopetus ajankohdat
  • Kurssipaikka, osoite sekä yhteyshenkilön puhelinnumero
  • Tilaajan yhteystiedot sekä laskutusosoite

Paluuviestinä saat vahvistuksen kurssitilauksesta josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Kouluttajamme soittaa tilaajan yhteyshenkilölle lähempänä kurssipäivää käytännön asioihin liittyen.

Tilaus on sitova. Tilauksen voi perua kustannuksitta viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuspäivää. Tämän jälkeen tulevista peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutuksesta ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Kurssipäivän voi vaihtaa veloituksetta ja vaihtumisesta tulee sopia Suomen Ensiapukoulutus Oy:n kanssa puhelimitse tai sähköpostilla.