Jännitetyökoulutus

TILAUSKOULUTUS, pyydä tarjous!

Luokkahuone

Jännitetyökoulutuksen tavoitteena on oppia jännitetyöjärjestelmien ja tarvittavien työvälineinen turvallinen käyttö sekä tunnistaa työympäristön riskitekijät ja vaaranpaikat. Koulutuksessa syvennytään  SFS 6002 standardin mukaisesti alle 1000 voltin jännitetöihin ja välineistöihin sekä omaksutaan turvallisen työskentelyn periaatteet.

Kurssille osallistumisen edellytyksenä, osallistujalla tulee olla voimassa oleva sähkötyöturvallisuuskortti, joka perustuu SFS 6002 -standardiin. Lisäksi osallistujan tulee työskenellä ammatikseen sähköalalla. Koulutus on suunnattu palkkatyöläisille, jotka tekevät jännitetöitä alle 1000 voltin järjestelmissä.

Kurssille on suositeltavaa ottaa omat varusteet mukaan:

• 1000 V työkalut
  • Kasvosuojus
  • JT-käsineet
  • JT-työhön soveltuvat työvaatteet
  • 1 000 V eristeaineiset lisäsuojat

Kurssin hinta on 370 € + alv 24 %/henkilö  sisältäen materiaalit. Jännitetyökortti on valinnainen ja se toimitetaan 10 € + alv lisähintaan. Jännitetyö-pätevyys on voimassa viisi (5) vuotta.

Jännitetyökoulutuksen – sisältö

Osallistumisen edellytyksenä on voimassa oleva Sähkötyöturvallisuuskortti

• Jännitetyön edellytykset
  • Perustason ja vaativan jännitetyön ohjeistus
  • Jännite työssä syntyvät sähkön vaaratekijät
  • Käytännönharjoituksia
    • Liitosten jälkikiristys
    • Johtimien liittäminen riviliittimeen
    • Ohjaus- ja mittauspiirien johdotuksen muutostyöt
    • Kaapelien lisääminen ja poistaminen
    • Yksittäisen kojeen vaihtaminen
  • Loppukoe

Kohderyhmät: Sähköalan henkilöt, jotka tekevät  jännitetöitä alle 1000 voltin järjestelmissä

Kesto: 1 päivä (8 tuntia), Luokkahuonetoteutus

Pätevyys: Valinnainen Jännitetyökortti on voimassa viisi (5) vuotta.