Paloilmoittimen hoitajakurssi

Paloilmoittimen hoitajakurssi antaa nimetylle paloilmoitinlaitteiston vastuuhenkilölle avaimet tehtävän hoitamiseen. Hätäkeskukseen liitetyllä paloilmoittimella tulee olla koulutettu vastuuhenkilö eli paloilmoittimen hoitaja, joka on myös paloilmoittimen ensisijainen yhteyshenkilö.

Kurssilla paloilmoitinhoitaja oppii perusteet paloilmoittimen tekniikasta, huollosta sekä paloilmoitinkeskuksen käytöstä. Osallistuja ymmärtää hyväksytyn suorituksen jälkeen paloilmoittimen hoitajan vastuun ja osaa ennakoida virheelliset paloilmoitukset. Kurssi toteutetaan yhteistyössä Paratec Oy:n kanssa.

Koulutuksen hinta 319 € + alv 24%/ osallistuja. Hinta kattaa kurssin, korttikulut sekä koulutuspäivän tarjoilut. Kortti on voimassa toistaiseksi ja se käy todistuksena kurssin suorittamisesta.

Luokkahuonetoteutukset (klikkaa päivämäärää)

Tilaa koulututus ryhmälle! Hinta 2490 € + alv/ryhmä. Pyydä tarjous puhelimitse 010 5251 260 tai sähköpostilla kurssille@suomenensiapukoulutus.fi.

Paloilmoittimen hoitajan koulutus sisältö:

Paloilmoittimen hoitajan koulutus toteutetaan luokkahuoneopetuksena sisältäen teoriaa ja käytännönharjoituksia  erilaisilla, yleisimmin käytössä olevilla paloilmoitinlaitteilla. Laitteet ovat asennettu koulutustilaan ja niillä opetellaan esimerkiksi silmukoiden irtiottoa ja kytkemistä, vikatilanteiden selvittämistä sekä kuukausikokeilun testaamista.

• Vastuutehtävien sisältö
  • Paloilmoittimen tekniikkaa ja termit
  • Erheellisten paloilmoituksien ennaltaehkäisy
  • Huolto-, vika-, ennakko- ja paloilmoitus tilanteet
  • Harjoittelu yleisimmin käytössä olevilla paloilmoitinkeskuksilla

Kohderyhmä:  Kaikki paloilmoitin hoitajat ja vastuuhenkilöt. Tarpeellinen vartioille, vahtimestareille, kiinteistönhoitajille, laitos- ja teollisuuden kunnossapidon henkilöille sekä turvallisuusvastaaville ja -valvojille.

Kesto: 1 päivä ( 7 tuntia)

Pätevyys: Paloilmoittimen hoitajakortti on voimassa toistaiseksi