Infektiovaarallisten aineiden kuljetus

Kurssi keskittyy infektiovaarallisten aineiden ja muiden biomateriaalien lähettämiseen, kuljettamiseen ja turvallisuusvaatimuksiin. Koulutuksen päätteeksi järjestetään loppukoe, jonka hyväksytty suorittaminen antaa lähettäjälle tarvittavan pätevyyden Suomen lainsäädännön ja IATA DGR -määräysten mukaisesti.

• Koulutuksen hinta on 965 € + alv 24 %/osallistuja, sisältäen pätevyyskokeen ja -todistuksen kurssin hyväksytystä suorittamisesta.
  • Koulutus on kestoltaan 2 päivää.
  • Loppukoe antaa kelpoisuuden infektiovaarallisten aineiden kuljettamiseen 2 vuodeksi.

Kurssin käynyt tuntee lait ja säädökset sekä kollimerkinnöille ja pakkaamiselle säädellyt vaatimukset. Lisäksi kurssin käynyt osaa käsitellä jäähdytysmateriaaleja, jotka kuuluvat kuljetusmääräysten piiriin.

Vantaa

Infektiovaarallisten aineiden kuljetuskoulutuksen tavoite

Lähettäjä vastaa siitä, että vaarallista ainetta kuljetetaan asianmukaisesti. Koulutuksen tavoitteena on tunnistaa infektiovaaralliset aineet, niiden luokittelu, pakkaaminen, dokumentointi ja merkinnät. Koulutuksen käynyt tuntee lait ja säädökset sekä tietää oikean kuljetusmuodon ja turvallisuustoimet infektiovaarallisten aineiden ja muiden biomateriaalien lähettämiseen.

Infektiovaarallisten aineiden kuljetuskoulutus omalle ryhmälle

Jos haluat tilata kouluttajan työpaikallesi, asiantuntijamme auttavat järjestämään juuri teille parhaiten soveltuvan koulutuksen.

Ota yhteyttä:

Infektiovaarallisten aineiden kuljetus -koulutussisältö

• infektiovaarallisten aineiden tunnistaminen ja luokitus
  • infektiovaarallisten aineiden määräykset, säännökset ja erityisvaatimukset
  • Kansainväliset sopimukset ja Suomen lainsäädäntö
  • Pakkaaminen ja kollimerkinnät
  • Riskienarviointi ja onnettomuuksiin varautuminen
  • Eri osapuolten vastuut ja velvollisuudet
  • Loppukoe

Koulutus sisältää runsaasti harjoitustehtäviä.

Koulutuksen kesto: 2 päivää
Pätevyys: kelpoisuus infektiovaarallisten aineiden kuljetukseen 2 vuodeksi, perustuen ilmakuljetuksen vaatimuksiin.