Ennakoiva ajo EAK

LUOKKAHUONEKOULUTUS | WEBINAARIKOULUTUS

Ennakoiva ajo EAK® on pakollinen osa Kuljettajan ammattipätevyyden jatkokoulutusta. 2014 voimaan astunut lainsäädäntö edellyttää ammattipätevyyttä linja- ja kuorma-autonkuljettajilta, jotka operoivat liikenteessä ammattimaisesti tulonhankintatarkoituksessa. Lisäksi ammattikuljettajilta edellytetään koulutuksessa C-luokan tai D-luokan ajo-oikeus. Suomen Ensiapukoulutus keskittyy ainoastaan ammattipätevyyden jatkokoulutuksiin – perustason ammattipätevyyskoulutus löytyy useampien autokoulujen koulutustarjonnasta.

Koulutus toteutetaan koulutusohjelman “Raskaan kaluston ennakoiva ajaminen” -mukaisesti teoriaopetuksena, ilman käytännön ajoharjoittelua. Toteutuksen tavoitteena on parantaa liikenneturvallisuutta. Koulutus sisältää osallistavia keskusteluja, ryhmätyöskentelyä sekä oppimisharjoituksia. Osaavat kouluttajamme ovat suorittaneet Liikenneturvan järjestämän raskaan kaluston ennakoivan ajon kouluttajakoulutuksen.

Katso sivun alareunasta lähiviikkojen tarjonta!

Koulutuksen hinta:  webinaari 109,00 € + alv /osallistuja ja luokkahuonekoulutus 129,00 € + alv /osallistuja.

Ennakoiva ajo EAK® on pakollinen osa kuljettajan ammattipätevyysmerkintää. Ammattipätevyysmerkinnän ansainnut kuljettaja, saa merkinnän voimaan viideksi (5) vuodeksi. Ennakoiva ajo ja kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä tulee uusia viiden (5) vuoden välein. Uusimisen edellytyksenä on seitsemän (7) tuntia ennakoivan ajon koulutustoteutusta sekä 35 tuntia kuljettajan ammattipätevyyskoulutusta.

Ammattipätevyysmerkinnästä veloitamme viranomaiskulun 11 € (alv 0 %) sekä käsittelykulun 4 € (+ alv 24 %).

Ennakoiva ajo EAK® -koulutus omalle ryhmälle

Hinta: 1090 € + alv / ryhmä.

Asiantuntijamme auttavat järjestämään juuri teille parhaiten soveltuvan koulutuksen! Ota yhtettä:

Webinaaritoteutukset  (klikkaa päivämäärää)

Saat ohjeet Ennakoiva ajo EAK -kurssille osallistumiseen kurssivahvistuksen yhteydessä. Sinulla tulee olla  tietokoneessasi toimiva kamera ja joku seuraavista internet-selaimista: Microsoft Edge, uusin Firefox- tai Chrome-selain. Huomioithan, että saman yhteyden takana ei voi olla useampi henkilö.

Ennakoivan ajon EAK® – koulutuksen sisältö

• Johdanto
  • Kuljettajan ajovalmius ja ajoneuvon ajovalmius
  • Kuormaamisen ja kuorman vaikutus ajotehtävän suorittamiseen
  • Ajonopeus, turvallisuusväli ja ohittaminen
  • Havainnointi ja vuorovaikutus
  • Taloudellisuus
  • Ajoneuvotekniikka
  • Vaikeat olosuhteet

Ennakoiva ajo EAK® on pakollinen osa kuljettajan ammattipätevyysmerkintää. Ammattipätevyysmerkinnän ansainnut kuljettaja, saa merkinnän voimaan viideksi (5) vuodeksi. Ennakoiva ajo ja kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintä tulee uusia viiden vuoden välein. Uusimisen edellytyksenä on seitsemän (7) tuntia ennakoivan ajon koulutustoteutusta sekä 35 tuntia kuljettajan ammattipätevyyskoulutusta.

Kohderyhmät: linja- ja kuorma-autonkuljettajat, jotka operoivat liikenteessä tulonhankintatarkoituksessa.

Kesto: 1 päivä (7 tuntia)