Tulityökorttikoulutus

Tulitöiden turvallisuustutkinto on Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön hyväksymä tutkinto, jolla varmistetaan, että tulityöntekijällä ja tulityöluvan myöntäjällä on riittävä tieto tulityöturvallisuudesta. Tulityökoulutus sekä katto-ja vedeneristysalan tulityökoulutus yhdistyivät 1.1.2016, jonka jälkeen suoritettu tulitöiden turvallisuustutkinto oikeuttaa tekemään sekä ”perinteisiä” tulitöitä että katto-ja vedeneristysalan tulitöitä.

Tulityökorttikoulutuksen hinta on 169,00 € (+ALV 24%).

Tulityökurssin sisältö

• Tulityöt turvallisesti
  • Vastuut ja velvollisuudet
  • Tulityön vaarojen tunnistaminen
  • Turvatoimet eri toimintaympäristöissä
  • Toiminta onnettomuustilanteessa
  • Käytännön harjoittelu (alkusammutus)
  • Kurssikoe

Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön (SPEK) myöntämä tulityökortti on voimassa viisi (5) vuotta kurssin suorittamisesta.

Jos haluat tilata kouluttajan työpaikallenne, näet ryhmäkoulutuksen hinnat ja tiedot täältä: Tulityökorttikoulutus yrityksille.

Jos tulityökorttisi on yhä voimassa, voit osallistua Tulityökortin kertauskoulutukseen.

Aikataulut

Klikkaa kurssia nähdäksesi tarkemmat tiedot.

Espoo

• Toiminta onnettomuuden sattuessa
  • Suojaus- ja alkusammutusharjoituksia
  • Loppukoe

Kohderyhmä: Tulityökortti tulee olla aina voimassa, kun työskennellään tilapäisellä tulityöpaikalla. Korttia edellytetään yleensä rakennustyömailla, teollisuudessa, lukuisissa asennustöissä, tulityöluvan myöntäjiltä ja sitä suositellaan myös tulityönvartijoille.

Koulutuksen kesto:  1 päivä (8 tuntia)

Pätevyys: SPEK:n myöntämä Tulityökortti, joka on voimassa 5 vuotta koulutuspäivästä lukien. Kortti toimitetaan postitse ilmoittautumisen yhteydessä annettuun toimitusosoitteeseen 2-3 viikkoa hyväksytyn suorittamisen jälkeen. Jos on tarve, koulutuksesta saa myös väliaikaisen todistuksen, joka on voimassa yhden (1) kk koulutuspäivästä eteenpäin.

Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön ja Työturvallisuuskeskuksen yhteinen Korttitieto-sovelluksen avulla on mahdollista ladata tulityökortti puhelimeen. Löydät sen puhelimesi sovelluskaupasta.

Kokonaisuus ei sovellu kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintään.

Uusi tulityökortti yhdisti tulityökorttikoulutuksen sekä katto- ja vedeneristysalan tulityökorttikoulutuksen. Koulutus muuttui myös kansainvälisemmäksi, joten SPEK:n uusi tulityökortti on voimassa Norjassa ja Tanskassa. Heinäkuussa 2023 Ruotsin tulityökoulutus uudistui, eikä suomalainen Tulityökortti ole enää pätevä Ruotsissa. Pohjoismaisten palontorjuntaliittojen hyväksymä tulityökortti hyväksytään myös Suomessa

Kerro ilmoittautumisen yhteydessä kurssin ajankohta johon haluat osallistua, kaupunki jossa kurssi järjestetään, osallistujien nimet, ilmoittajan yhteystiedot sekä laskutustiedot.

Vahvistus kurssille pääsystä lähetetään sähköpostitse.

Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen voi perua kustannuksitta viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuspäivää. Tämän jälkeen tulevista peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos poisjäännistä ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Osallistujan voi vaihtaa veloituksetta ja vaihtumisesta tulee ilmoittaa Suomen Ensiapukoulutus Oy:lle puhelimitse tai sähköpostilla

Tulityökortin kertauskoulutus

YHDISTELMÄKOULUTUS

Tulityökortin kertauskoulutus on yhdessä Tulityökorttikoulutuksen kanssa Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön eli SPEK:n hyväksymä tutkinto. Koulutuksen hyväksytyn suorituksen jälkeen opiskelijalla on riittävä perustieto tulityön riskeistä ja -työturvallisuudesta, vahinkojen ennakoimisesta sekä tiedossaan oikeat työskentelytavat onnettomuuksien välttämiseksi. Tästä merkiksi osallistuja saa SPEK:n myöntämän Tulityökortin voimaan viideksi (5) vuodeksi.

Kertauskoulutuksen hinta on 169,00 € (+ALV 24%). Osallistumisen edellytyksenä voimassa oleva tulityökortti.

Tulityökortti pätevyyden suorittaminen

• Jos tulityökorttia ei vielä ole tai pätevyys on vanhentunut, tulee suorittaa täysimittainen koulutus. Siirry tästä lukemaan lisää Tulityökorttikoulutuksesta.
  • Jos sinulla on voimassa oleva tulityökortti, voit osallistua tulityökortin kertauskoulutukseen.
  • Jos haluat tilata kouluttajan työpaikallenne, siirry tästä lukemaan lisää Tulityökortti ryhmäkoulutuksena.
  • Tutustu myös Alkusammutus AS1 -koulutukseeen, tarjonnassamme sekä yrityskoulutus, että kaikille avoin koulutus.

Yhdistelmäkoulutus koostuu luokkahuone osuudesta  (4,5 tuntia), jota edeltää itsenäinen verkko-opiskelu. 3 kk sisällä verkko-osuuden suorittamisesta tulee osallistua luokkahuone koulutuspäivään. Ilmoittaudu alta sinulle soveltuvaan kertauskoulutus päivään. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi kirjautumistunnukset verkko-oppimisalustalle, jossa itsenäinen verkkokoulutus osuus suoritetaan. Osuuden kesto on suoritusnopeudesta riippuen noin kaksi (2) tuntia. Tunnukset lähetetään viimeistään seuraavana arkipäivänä ilmoittautumisesta.

Aikataulut

Klikkaa kurssia nähdäksesi tarkemmat tiedot.

Espoo

• Toiminta onnettomuuden sattuessa
  • Suojaus- ja alkusammutusharjoituksia
  • Loppukoe

Koulutuksen kesto:  1 päivä (8 tuntia)

Kokonaisuus ei sovellu kuljettajan jatkokoulutuksen ammattipätevyysmerkintään.

Vahvistus kurssille pääsystä lähetetään sähköpostitse.